2 Haziran 2014 Pazartesi

құрт - Kurt tarifi

Şimdi Kurt'u okuyunca aklınıza kötü şeyler gelecektir biliyorum. :D Ama düşündüğünüz gibi değil. Kurt Kazakistan'ın önemli yemeklerinden biri. :)) Resimde de gördüğünüz gibi beyaz top şeklinde atıştırmalıklar. Şimdi tarifi vereyim mi? Ben yapmaya henüz cesaret edemedim. Belki aranızdan biri cesaret eder. :D

TARİF :

Önce ineğimizi sağıyoruz. Çünkü Kurt yapabilmek için taze süt gereklidir. :) Sonra 3 litre sütü kaynatıyoruz ve dinlenmeye bırakıyoruz. Dinlenen süte yarım litre yoğurt ekleyip güzelce karıştırıyoruz.Sonra karışımın üzerini battaniye ya da başka bir bezle sıcak tutacak şekilde sarıp 5-6 saat bekletiyoruz. 
Sonra bu karışımı tekrar kaynatıyoruz 2 saat kadar. Çıkan sarı suyunu süzüyoruz. Sonra karışımımızı temiz bir beze sarıp suyu süzülmesi için asıyoruz.  Suyu tamamen süzüldükten sonra 2 gün bekleyecek. Sonra çıkarıp malzememizi iple küçük küp halinde bölüyoruz. Bunları hani tarhana kurutuyoruz aynı onun gibi güneş gören bir yere serip, 15 gün dinlendirdikten sonra yiyoruz. :D Gördüğünüz gibi baya zahmetli ve sabır isteyen bir iş! Ama ben yapmayı planlıyorum. Umarım başarabilirim. Bu benim Kayın enemin tarifidir. :) Bu anlattığım kare şekilde olan. Bir de yuvarlanıp yapılan var. Onda da tek fark , Karışımı kaynatmadan önce biraz tuz katıp sonra beze sarıp asılıyor, yuvarlak şekil verildikten sonra yine 15 gün kadar bekletiliyor. Tek fark bu yani :)) Deneyecek olanlara kolay gelsin, ben uğraşamam diyenler Kazak dostlarınızdan isteyebilirsiniz ya da Kazakistan'da satılıyor alıverirsiniz ne diyim :D Haydi afiyet olsun :))

1 yorum: