30 Nisan 2014 Çarşamba

Çizim teknikleri

Merhaba canlarımmmm :D Bugün yine enerji doluyom :))) Bugün ne yazsam diye düşünürken aklıma geldi çizim yapmak isteyen ama nasıl yapacağını bilmeyenler vardır belki içinizde diye düşündüm :)) Ben de çok çok iyi değilim ama kendi halimde bi şeyler karalıyorum. Burda nasıl çizdiğimi neler kullandığımı size anlatacağım. Bu yolları izleyerek bugün bi şeyler çizmeyi deneyin :)))
 Gerekli araç gereçler :
H,2B ,3B,4B,5B,7B,8B Çizim kalemleri
silgi
resim kağıdı A3 boyutunda
Sekreterlik veya üzerinde çizim yapılabilecek bir masa. Kırtasiyeden kağıdınızı tutturmak için kıskaç satın alabilirsiniz. 

TEKNİKLER :

İlk olarak kalem tutuş tekniğinden bahsedelim. Hepinizin yanlış yaptığı bir şey var. Resim çizerken sadece bilek hareketlerini kullanmak yani şu şekilde :
 Ama çizim yaparken tüm kolumuzu kullanmamız gerekir. Yani dirseğimizle birlikte hareket ettirmeliyiz. Sadece bilekten ve bastırarak çizmemeliyiz. Kesinlikle silik çizgilerle çizimin iskeleti oluşturulmalı.
Resimdeki gibi kalemi tutun ve omuzunuzdan hareket ettirin kolunuzu. Ya da dirseğinizden hareket ettirin. kalemi ve bileğinizi oynatmayın.
Bakın küçük daireyi bileğimle çizdim, Büyük olanı tüm kolumu kullanarak çizdim. Aradaki farkı gördünüz mü?
Çizimde dikkat etmeniz gereken bir diğer husus , kesik kesik çizmek. Bunu kesinlikle terketmelisiniz. Çizimde bütün çizgiler tek hamlede yapılmalıdır. Ohoo nasıl yapcaz demeyin! Alın elinize kalemi düz yatay dikey çizgileri tek hamlede bastırmadan , tüm kolunuzu kullanarak çizmeye çalışın örneğin :



Umarım yardımcı olmuştur. Şimdi bir de gölgeleme tekniğini anlatayım. Gölgelemede de çizgiler kullanacağız ve kesinlikle parmakla silme yapılmaması gerekiyor. Çizim yaparken bolca silik çizgi kullanabilirsiniz çünkü gölgelediğinizde kontür çizgisi yani, kalın çizgiyle üzerinden yine aynı teknikle geçtiğiniz zaman o araştırma çizgileri yani silik çizgiler gözükmeyecektir. Bir kaç gölgeme örneği göstereyim :


Burda gölgelendirmeye başlıyorum :


Gölgelendirmeye devam ediyorum :


Ve gölgelendirme işlemi bitince çizgileri koyulaştırıyorum. Yani kontürlerini geçiyorum. :


Umarım bunlar size faydalı olmuştur :)))) Benim çizimlerimden bir kaç örnek :



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder