25 Nisan 2014 Cuma

Kazakistan'da izlenen Türk dizileri

Hepinize merhabaa sevgili okurcanlar. :)) Bi süre Kazakça derslere ara verip bu yazıyı yazmaya karar verdim. Özledim valla sizle konuşmayı. :D Her ne kadar duymasam da hissedebiliyorum tepkilerinizi ve yazdıklarımı severek okuduğunuzu ümit ediyorum. :) Bugün bize neden bahsedeceksin diyecek olursanız , bugün size Kazakistan'daki Türk dizisi rüzgarından bahsedeceğim. :D Nasıl ki bizde Kore dizisi bağımlılığı varsa Kazakistan'da da Türk dizisi bağımlılığı var. :D Yanlış anlaşılmasın onlar Bizden daha Türk ama hani Türk dizisi dediğimde anlıyorsunuzdur neyi kastettiğimi dimi? :P    Aranızda benim gibi düşünen var mı bilmiyorum ama ben Türk dizilerin bir çoğunu beğenmiyorum. Çok uzatıyorlar ve ahlaki değerleri hiçe sayıyorlar. Tabi bu benim görüşüm. Komşunun tavuğu komşuya kaz görünür hesabı Kazakistan'da bizim diziler çok beğeniliyor. :D Hele ki Kurtlar vadisi! İzlemeyen yok diyebilirim. :)))))) Hatta bir çiftin boşanmasına neden olmuş diye bir haber okumuştum. :(( Hani ciddi anlamda bir bağımlılık bu.Kötü etkileri olduğu gibi iyi etkileri de var tabi. Mesela bir çok Kazak kardeşimiz Türkçeyi dizilerden öğrenmiş. En azından bir kaç kelime ve cümle biliyorlar. :)) Bu bence bizim için sevindirici bi şey.Neyse size Kazakistan'da en çok izlenen Türk dizilerini söylecek olursam ; Tabi ki ilk sırada Kurtlar vadisi geliyor. Onunla birlikte , Muhteşem yüzyıl, Gümüş , Fatmagül, Ezel,Unutulmaz,Affet beniiYaprak dökümü vb. daha bir sürü var da hepsini saymaya lüzum yok. :D Hatta bir Kazak gençlik dizisinde Fatmagül'ü izleyip ağlayan iki genç sahnesi vardı. Sizin için prtsc 'ledim işte :D  

İşte böyle. Kazakistan'Da herkes Fatmagül'ü tanıyor anlayacağınız. :D Bi daha ki yazımda görüşmek üzere. Allah'a emanet olun. :)))
Not : Bu dizinin adı '' Студенттик кез '' Türkçe okunuşu '' Studenttik kez ''. Bulup izleyebilirsiniz. Çok eğlenceli bir dizi tavsiye ederim. :D 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder