21 Mayıs 2014 Çarşamba

тостаған, Кесе,ожау(tostağan ,kese , ojav )

Merhaba ( Salem) ! Bugünlerde aksattığım bloguma girip iki kelime yazayım dedim. O kadar konu içinden birini seçtin Ve şimdi sizlere Türkiye'de bulunmayan sadece Kazakistan'a özgü bir şeyden bahsedeceğim. :)) Benim gibi mutfak kültürü ve yemek düşkünlerinin ilgisini çekebileceğini düşünüyorum. :))))) Buyrun bakın ;

*OJAU (OJAV ):* *Kımız, ayran , süt gibi içecekleri koymak dağıtmak için kullanılan bir tür kepçe diyebiliriz. Ağaçtan ve demirden yapılır. Hakkında çok fazla bilgi sahibi değilim ama çok kullanışlı bir araç olduğu ortada. Ayrıca tahtadan yapılanlar hem el işi hem de sağlıklı. :)
 *TOSTAĞAN :* *Bu da kımızın , sütün ve ya ayranın konulduğu büyük derin kase. :) Benim en çok sevdiğim yönü üzerindeki işlemeler. :)) 
*KESE : ** Kese de bildiğiniz bizim çorba kaseleri. :) Ama tabi bizimkilerden farkları üzerindeki desenleri ve bizimkilere göre daha hafif olmaları.  :)
Benimki( Amankocum ) anneme getirdi ama annem o kadar iyi saklıyor ki bulup da fotoğrafını çekip sizlere gösteremiyorum :D O yüzden bir kaç yerden bulduklarımdan göstereyim :








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder